Edura_historien_om_RLP

Hvordan kom Rapid Learning Planner til verden?

Rapid Learning Planner (RLP) er et læringsspil, som er produceret af Edura. Læringsspillet er udviklet til at fungere som en metode til at nedbryde og planlægge et digitalt eller blended læringsforløb på en underholdende, interaktiv og lærerig måde. Spillet kan anvendes til at optimere digital læring for både uddannelsesinstitutioner, private virksomheder og af alle der benytter sig af digitale teknologier til læringsformål.

Læs mere om RLP her.

Behov for digitalisering

I Edura har vi gennem en lang periode arbejdet med digitalisering i uddannelsesinstitutioner og virksomheder. Vi begyndte dog at lægge mærke til, at flere af vores kunder havde udfordringer med at bruge digital læring til at skabe værdi for deres forretning.

Vi valgte derfor at sætte os ned og forsøge at løse denne udfordring. Helt konkret var vores mål at finde en måde hvor vi på en let og forståelig måde kunne hjælpe vores kunder med at optimere og udnytte deres brug af digitale muligheder.

Det blev begyndelsen på historien om RLP. I løbet af de sidste 8 måneder har vi aktivt arbejdet med at udvikle et læringsspil i tæt samarbejde med vores private kunder, eksperter og testpersoner. Selve spillet er inspireret af lignede værktøjer, som vi er stødt på i vores arbejde med uddannelsessektoren. Dér hvor RLP skiller sig ud er, at spillet også henvender sig til personer uden undervisningserfaring, og som ikke kender til de mange muligheder, som digital læring kan bidrage med.

Edura_Rapid_Learning_Planner_møde

Stort potentiale for Digital Adoption

RLP er derfor i høj grad inspireret af det behov for god digitalt understøttet læring, som vi i længere tid har observeret hos vores kunder. Særligt så vi en unik mulighed for at nedbringe kompleksiteten i brugen af digital læring. Herudover vurderer vi, at potentialet for læring i relation til Digital Adoption er enormt. Netop det potentiale, vil vi gerne bidrage til at realisere på en god og interagerende måde – både for virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

Internationalt fokus

I Edura tror vi på, at spillet har et stort internationalt potentiale. Helt fra begyndelsen har vi haft fokus på at målrette spillet både mod Danmark, men også mod udlandet. Det er også derfor, at vi fra start har besluttet at udvikle spillet på engelsk.

I januar deltog vi også i BETT 2020 i London, som er en uddannelsesmesse med besøgende fra mere end 140 lande, der kan præsentere deres løsninger til hvordan teknologi kan optimere undervisning for studerende og undervisere. Her tog vi spillet under armen, og demonstrerede for de mange messedeltagere, hvordan spillet fungerer. De prøvespil vi havde i London, fik lige så begejstret en modtagelse, som vores tidligere spil med vores kunder.

Derfor føler vi os sikre på, at spillet kan skabe stor værdi for dem, som har brug for at administrere og planlægge et læringsforløb.

Edura_Rapid_Learning_Planner_BETT_2020_London

Vores læringsspil har allerede nu dannet rammen for udviklingen af flere blended og digitale læringsforløb – både for vores kunder og for vores egen virksomhed. Vi er derfor spændte på at kunne bidrage til en større Digital Adoption for vores kunder.

Vil du forrest i køen når vi deler ny viden?

Over 600 læser allerede med når vi deler viden om vores arbejde med uddannelsessektoren

Ved tilmelding accepterer du behandling af dine data. Du kan altid framelde dig.